Op 20 januari 2022 heeft de Servier-groep voor het tweede jaar op rij het Top Employer certificaat behaald in zes landen waar het actief is: België, Spanje, Frankrijk, Portugal, Griekenland (voor de 3e keer) en Italië (voor de 5e keer). Dankzij deze certificeringen heeft Servier het Top Employer Europe 2022 certificaat behaald!

“Onze HR-praktijken zijn gericht op het welzijn van onze medewerkers gedurende de hele employee lifecycle. Onze team player benadering is van cruciaal belang om een werkomgeving te creëren die gericht is op de zorg voor het individu en het plezier in samenwerken in een wendbare, efficiënte en op vertrouwen gebaseerde omgeving” aldus Ernst Natens, HR Directeur Servier Benelux.

Het Top Employers Institute, een internationale certificatie-instelling, certificeert elk jaar bedrijven die zich inzetten om hun werknemers de best mogelijke werkomgeving te bieden via innovatieve en mensgerichte HR-praktijken.

Het label wordt toegekend na een evaluatie van de HR-praktijken aan de hand van de “HR Best Practices Survey”. De enquête bestrijkt een brede waaier van onderwerpen, zoals talentmanagementstrategie, werkomgeving, rekrutering, opleiding en ontwikkeling van vaardigheden, welzijn op het werk, alsook diversiteit en inclusie.

Bij Servier is uitmuntendheid in HR-praktijken en het aantrekken van talent altijd al een prioriteit geweest, verankerd in de waarden van de Groep.

“Voor het tweede opeenvolgende jaar het certificaat Top Employer Europe 2022 ontvangen, is een echte erkenning van de hoge standaard van onze HR-praktijken, die ons beleid voor het aantrekken en behouden van talent ondersteunen”, zegt Nicolas Bouts, Executive Vice President Human Resources bij Servier. “Het is een onderscheiding waar we trots op zijn, zeker gezien de sanitaire context waarin de werkomstandigheden uitdagend blijven. We worden dus aangemoedigd om deze dynamiek van voortdurende verbetering en een nauwe band met de medewerkers te behouden”.

Het voorbije jaar heeft Servier zich ingezet voor het welzijn van zijn medewerkers: medische preventieprogramma’s werden georganiseerd, maatregelen om het evenwicht tussen werk en privéleven te vergemakkelijken werden uitgerold, en het telewerkbeleid werd versterkt. Servier heeft ook digitale oplossingen ontwikkeld om de werkomgeving verder te verbeteren en in te spelen op de nieuwe hybride werkmethodes.

Het Servier Leadership Model, gebaseerd op de waarden van de onderneming, werd ook ingevoerd om elke werknemer de middelen te geven zich te engageren om samen aan de toekomst van de onderneming te bouwen.