Sinds 2015 heeft Servier een transformatie ingezet om de prestaties van het bedrijf op lange termijn te verbeteren en de duurzaamheid van zijn uniek governance-model te garanderen ten behoeve van de patiënten. Deze transformatie, met resultaten die zichtbaar zijn voor al haar stakeholders, heeft Servier ertoe gebracht haar visuele identiteit te veranderen met een brand platform dat de vernieuwing van de Groep weerspiegelt.

Ik zou graag alle medewerkers van de Groep willen bedanken die bijdragen tot het succes van de diepgaande transformatie van ons bedrijf, en die wereldwijd wordt erkend door professionals uit de gezondheidszorg, patiëntenverenigingen en onze partners. De weg die we zijn ingeslagen heeft ons in staat gesteld onze unieke positie te versterken: Servier is een Groep bestuurd door een “foundation” waarvan de uiteindelijke begunstigde de patiënt is en altijd zal zijn. Dankzij deze onafhankelijkheid kunnen wij op lange termijn investeren in de ontwikkeling van innovatieve therapeutische oplossingen om tegemoet te komen aan grote medische behoeften waarin nog niet is voorzien.

De nieuwe visuele identiteit is een herontwerp van het historische logo van de Groep. De tekst “moved by you” en de ster symboliseren de band tussen de Groep en zijn stakeholders (patiënten, partners en werknemers). De glimlach, weergegeven door de curve van de “R”, biedt hoop aan patiënten. “Het symboliseert de passie, empathie, expertise en innovatie die Servier kenmerken”.

Olivier Laureau, President of Servier

Ontdek hier de “reveal” film van onze nieuwe visuele identiteit